Czy jest mi potrzebny copywriter?

Czy potrzebuję copywritera?

Jeśli chcesz z kimś wyskoczyć na miasto, albo zagrać w planszówkę to copywriter nie jest Ci potrzebny. Jednak jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą funkcjonującą między innymi w sieci lub Twój interes bazuje na usługach online to pytanie powinno brzmieć, dlaczego jeszcze nie korzystasz z usług copywritera?


Wielu osobom wydaje się, że napisanie treści na swoją stronę internetową to błahostka. Przedsiębiorcy sami przygotowują opisy bo przecież są fachowcami i się znają. Tak, są fachowcami, ale przykładowo w kładzeniu kafelek, czy robieniu pasemek, a nie w przygotowywaniu treści przyciągającej klientów. Profesjonalnie przygotowana treść ma wielką moc i potrafi wygenerować duży ruch na witrynie internetowej czy w social mediach. Interesujący tekst przyciągnie uwagę i zainteresuje potencjalnego klienta. W końcu dobrze napisana oferta doprowadzi do sprzedaży towarów czy usług. W dzisiejszych czasach praca copywritera jest nieocenioną pomocą dla biznesu.


Praca copywritera to nie lanie wody!


Masz gadane i potrafisz przykładowo wizytę w sklepie przedstawić niczym epicką przygodę na rubieżach galaktyki? To nie czyni z Ciebie copywritera. Dobrze napisany tekst nie powinien być laniem wody i często to odróżnia profesjonalną treść od tej przygotowanej przez amatora. Co więcej fundamentalna jest dbałość o poprawność językową. Błędy ortograficzne czy nagminne olewanie polskich znaków to prawdziwa zmora opisów na stronach internetowych.


Copywriterzy przede wszystkim wiedzą, w jaki sposób redagować teksty, aby spełniały kilka kluczowych wymogów. Bez względu od rodzaju tekstu powinien on być merytoryczny i zawierać istotne dla odbiorcy informacje. Czy to opis produktu, czy artykuł specjalistyczny, każdy z nich powinien zostać napisany w taki sposób, aby zainteresować czytelnika i zatrzymać go na stronie lub zachęcić do skorzystania z oferty.


Nie wszyscy copywriterzy są specjalistami od SEO, ale znajomość podstaw pozycjonowania jest praktycznie obowiązkiem. Odpowiednia konstrukcja tekstu pozwala na uzyskanie dobrych wyników w czasie audytów algorytmów wyszukiwarek, a co za tym idzie jest wręcz kluczowa w pozycjonowaniu strony. Tekst musi posiadać odpowiednią strukturę i zawierać stosowne słowa kluczowe. Jednak przesadzenie z takimi frazami może zaszkodzić wynikom strony, więc tym bardziej powinno się korzystać z usług fachowca potrafiącego sprawnie żonglować wymaganymi frazami.

ZOBACZ TAKŻE: Jakie są zalety prowadzenia bloga firmowego?


Czym się zajmuje copywriter?


Zaczynasz się zastanawiać czy jest Ci potrzebny copywriter, ale nie wiesz w czym mógłby Ci faktycznie pomóc? Warto sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie treści przygotowuje taki fachowiec? 


Do zadań copywriterów należy przygotowywanie m.in.:


- tekstów na strony WWW;

- tekstów blogowych;

- artykułów eksperckich;

- artykułów na portale i serwisy internetowe oraz tradycyjne;

- artykułów sponsorowanych;

- opisów produktów;

- tekstów zapleczowych;

- tekstów reklamowych;

- treści do social mediów.


Twój sklep internetowy nie przynosi zysków, na stronę firmową wchodzi mało osób, a w social mediach nie ma odzewu społeczności? Powodem takiego stanu rzeczy jest prawdopodobnie słaba jakość tekstów. Przeglądarki zrzucają Twoją stronę w wynikach na odległe miejsca, a opisy produktów po prostu nie trafiają w gusta Twoich klientów. Słowem pisanym trzeba potrafić się posługiwać, szczególnie w przypadku sieciowego marketingu. Właśnie za to odpowiadają copywriterzy i dlatego korzystanie z ich usług powinno być sprawą oczywistą dla przedsiębiorców chcących osiągnąć sukces.